Pouta Creative | Brändisuunnittelu, Squarespace nettisivut & Shopify verkkokaupat

View Original

3 vinkkiä jolla herätät luottamusta verkossa

1. Ammattimainen ulkoasu

Kun tapaat uuden ihmisen, ensivaikutelmalla on suuri merkitys. Miksipä sama ei pätisi siis myös verkossa? Nettisivujesi ulkoasulla on merkitystä kun potentiaaliset asiakkaat saapuvat ensimmäistä kertaa niitä katsomaan. He haluavat ehkä tarkistaa millaisesta yrityksestä on kyse ennen kun he lähtevät piipahtamaan vaikka kivijalkaliikkeessäsi. Sivujesi tulee olla siis ammattimaiset ja niiden on tarkoitus herättää luottamusta. Mikäli sivujesi vierailija pitää näkemästään, hän jää selailemaan pidemmäksi aikaa. Mikäli sivusi ovat epäselvät ja ensimmäisenä katsojaa tervehtii pikselöitynyt kuva, klikkaa vierailija todennäköisesti itsensä pois sivuilta sillä samalla sekunnilla.

Raaka totuus on se että vuonna 2021 eletään aikaa jolloin nettisivujen tulee olla toimivat ja asianmukaiset. Piste. Kukaan ei jää kuuntelemaan selittelyitä siitä miten sivut tulisi kyllä uudistaa mutta vielä siihen ei vain ole löytynyt aikaa. Tämä johtaa siihen että pettyneet potentiaaliset asiakkaasi suuntaavat mieluummin kilpailijasi sivuille ja ostavat myös palvelunsa heiltä.


2. Vahva viesti

Pelkkä kaunis ja toimiva ulkoasu eivät suinkaan toimi yksinään vaan sisältösi on yhtä tärkeää. Sinun on tehtävä selväksi sivuillasi mitä yrityksesi tarjoaa ja kenelle. Mikäli sivustosi vierailijalle selviää nämä kaksi asiaa, hän mitä todennäköisimmin jatkavat selailua myös pidemmälle. Jos palvelusi sen sijaan jäävät hämärän peittoon, on varsin epätodennäköistä että asiakas tulee ostamaan palveluitasi.

Mikäli yrityksellesi on mietitty tyyli puhutella asiakkaita, muista säilyttää se joka ikisessä tekstipätkässä ja buttonissa.


3. Asiakaspalautteet eli testimoniaalit

Harva meistä uskaltaa tilata monen sadan euron palvelun kuulematta ensin muiden kokemuksia kyseisen palvelun tarjoajasta. Vaikka portfoliosi näyttäisi kuinka lupaavalta voi osto jäädä puolitiehen juuri palautteiden puuttumisen vuoksi.

Muista siis kerätä palautetta asiakkailtasi ja julkaise ne sitten myös omilla verkkosivuillasi. Testimoniaalit voivat nimittäin toimia ensi kerralla juuri sinä viimeisenä rohkaisuna mitä asiakkaasi kaipaavat ennen palveluidesi tilaamista.

Haluatko herättää luottamusta asiakkaissasi myös verkossa? Ota yhteyttä niin hoidetaan nettisivusi kuntoon!