Miten Instagram julkaisupohjia käytetään?

Valmiit Instagram julkaisupohjat tuovat helppoutta markkinointiisi ja kauneutta feediisi. Pohjien avulla vähennät kerralla markkinointiin käyttämääsi aikaa, mikä tarkoittaa sitä että voit keskittyä enemmän omaan osaamiseesi. Mikäli kyseinen konsepti on sinulle vielä täysin vieras, on tämä blogipostaus kirjoitettu juuri sinua varten. Kerron, mitä nämä digitaaliset aineistot oikein käytännössä ovat ja miksi juuri sinun tulisi sellaisia käyttää.

Yhtenäinen look

Valmiit graafikon suunnittelemat materiaalit ovat yksi helpoimmista tavoista nostaa oman sometilin ilmettä ja herättää katsojissa syvempää luottamusta. Luottamus syntyy kun brändisi näyttäytyy yhtenäiseltä ja johdonmukaiselta.

Kun hankit yrityksesi käyttöön valmiita julkaisupohjia, tulisi niiden olla tyyliltään toisiinsa sopivia. Mikäli Canva on sinulle ennestään tuttu, tiedät että voit löytää valmiita ulkoasuja myös suoraan sieltä. Valinnanvaraa löytyy, mistä muodostuukin aikamoinen suden kuoppa. Maallikko tulee nimittäin helposti poimineeksi Canvasta täysin toisiinsa sopimattomia pohjia ja lopulta somefeed voi alkaa näyttää yhdeltä isolta sillisalaatilta. Lisäksi on hyvä tiedostaa, että samoja pohjia käytetään maailmanlaajuisesti. Massasta erottautuminen Canvan omia pohjia hyödyntäen, on siis vähintäänkin haasteellista.

Kun pitäydyt graafikon luomissa aineistoissa, on yhtenäinen look jo valmiiksi luotu. Pouta Creativen luomassa setissä on yhteensä 25 erilaista pohjaa, joista jokainen sointuu yhteen. Laadukkaiden julkaisupohjien avulla sinun on helppo pitää sosiaalisen median tilisi ja ennen kaikkea brändisi markkinointi yhtenäisenä. Jos taas lähdet luomaan jokaista julkaisua alusta asti itse vailla graafista osaamista, on laadukkaan kokonaisuuden aikaansaaminen paljon haasteellisempaa.

Ajan säästäminen

Kun pienyrittäjä kuulee että hänellä on mahdollisuus säästää työaikaa jossakin askareessa, on hän yleensä korvat höröllä. Kukapa meistä ei haluaisi käyttää enemmän aikaa juuri siihen missä olemme hyviä ja mitä rakastamme tehdä. Monelle juuri markkinointi voi tuntua siltä pakolliselta pahalta, johon ei mielellään tuhrattaisi kovinkaan paljoa aikaa tai siihen kaivattaisiin vähintäänkin selkeitä prosesseja. Instagram julkaisupohjat on nimenomaan luotu sellaiseksi markkinointityökaluksi, jonka tavoitteena on säästää yrittäjän aikaa. Kun tilaat Pouta Creativen suunnittelemat aineistot, sinun tehtäväksesi jää vain syöttää mahdollinen kuva- ja tekstisisältö paikoilleen. Myös värien ja fonttien vaihtaminen on suotavaa, sillä niin saat oman brändisi ilmeen näkyviin.

Tason nosto

Onko tilanteesi jokin seuraavista:

  • Olet vasta aloittelemassa bisnestäsi eikä budjetti riitä mihinkään kustomoituun ratkaisuun

  • Ymmärrät kuinka visuaalisesti kaunis feed vetoaa katsojiin ja sellaisen luominen on tavoitteesi

  • Yrityksesi on pyörinyt jo hyvän tovin mutta nyt olisi vihdoin tarkoitus alkaa panostaa kunnolla sen markkinointiin

  • Haluat näyttäytyä laadukkaalta ja luotettavalta, mutta täysin uniikkiin brändisuunnitteluun ei tässä kohtaa ole varaa investoida

  • Julkaiset someen ainoastaan valokuvia ja koet että niiden kautta on haastavampaa välittää brändisi ilmettä ja feed ei näytä mielekkäältä

Mikäli tunnistit tilanteesi jostakin ylläolevasta väittämästä, on valmiit Instagram pohjat sinulle oiva ratkaisu. Kun ryhdyt johdonmukaisesti käyttämään huolella suunniteltuja materiaaleja, pystyt nostamaan sometilisi tasoa kertaheitolla ja myös asiakkaasi alkavat viihtymään pidempään sisältösi parissa.

Tilauksen 3 helppoa vaihetta

Tilaus

Kun olet tehnyt päätöksen hankkia Pouta Creativen luomat yhtenäiset Instagram pohjat markkinointisi tueksi, suuntaa ensin tekemään tilaus verkkokaupasta. Tilauksen jälkeen saat välittömästi sähköpostin, joka sisältää linkit aineistojen kustomointiin sekä linkin videotutoriaaliin. Huomaa, että setti sisältää yhteensä 25 erilaista pohjaa jotka on tehty peräti kolmeen eri kokoon. Mikäli olet esimerkiksi tottunut postaamaan neliökokoisia (1080x1080 px) kuvia, voit käyttää samaan kokoon tehtyjä valmiita pohjia. Jos taas suosit mieluiten potrettikokoisia (1080x1350px) kuvia, löytyy setistä myös siihen kokoon toteutetut pohjat. Kolmas koko sopii Instagramin tarinoihin.

Kustomointi

Tilauksen jälkeen voit halutessasi alkaa heti muokkaamaan pohjia. Valitse tarpeeseesi sopiva ulkoasu ja vaihda siihen tarvittaessa oma kuva- ja tekstisisältö. Esimerkki: Mikäli haluat markkinoida juuri julkaistua blogipostausta, valitse pohja johon voit sisällyttää postauksen otsikon ja siihen liittyvän valokuvan.

Mikäli graafisesta ohjeistosta löytyy yrityksesi oma väripaletti sekä fontit, voit päivittää ne helposti julkaisupohjiin. Näin toimimalla saat pohjista todella vaivattomasti brändiisi sopivat ja niistä välittyy yrityksesi uniikki vibe. Tilauksen yhteydessä lähetettävä videotutoriaali ohjeistaa kuinka voit vaihtaa värit ja fontit yhdellä kertaa kaikkiin julkaisupohjiin.

Postaa

Kun ensimmäinen aineisto on muutaman minuutin jälkeen valmis, voit julkaista sen. Riippuen omasta tottumuksestasi, voit joko luoda muutaman aineiston julkaisukelpoiseksi samalla kerralla tai sitten voit kustomoida aineistoja yksi kerrallaan.

 
Edellinen
Edellinen

Vieraskirja: Linda Eronen

Seuraava
Seuraava

Vieraskirja: Kalligrafia Kaarel