Miksi tarvitset nettisivut vaikka yritykselläsi on jo toimiva sosiaalisen median tili?

Moni meistä rakastaa Instagramia ja rehellisesti sanottuna en itse tiedä millä tavoin markkinoisin yritystäni jos sosiaalista mediaa ei olisi lainkaan. Panostan Instagramiin todella paljon ja koen sen olevan yksi tärkeimmistä myyntikanavistani. Uskon että moni muukin yrittäjä, varsinkin luovalla alalla, voi yhtyä samaan.

Netissä on monia muitakin potentiaalisia kanavia missä yritys voi jakaa laadukasta sisältöä monin erin tavoin mutta silti koen että jokaisella yrityksellä tulee olla tänä päivänä nettisivut. Omat epäilykseni heräävät välittömästi jos yrityksellä ei ole nettisivuja lainkaan löydettävissä tai jos nettisivut näyttävät siltä että ne on päivitetty viimeksi 90-luvulla.

Tietysti tilanne on eri jos yritys on vasta perustettu. Moni kokoaa ensin brändi-identiteetin muut elementit kasaan ja avaa hieman myöhemmin ilmeen mukaiset nettisivut. Tämä skenaario on tietysti ymmärrettävää sillä brändäys ja nettisivujen suunnittelu ovat kalliita investointeja yritykselle. Olisi kuitenkin hyvä muistaa viestiä asiakkaille että nettisivut ovat rakenteilla.

Nettisivusi on yrityksesi digitaalinen koti

Nettisivuilta asiakas löytää kaiken tarvitsemansa tiedon yrityksestäsi. Hän voi tutkia esimerkiksi toteuttamiasi töitä, tutustua tarinaasi yrittäjänä, löytää kattavat yhteystiedot ja klikkailla helposti vaikkapa verkkokauppaasi ostoksille. Hän voi myös löytää edellisten asiakkaiden positiivisia palautteita sivuiltasi ja niiden myötä saada rohkeuden myös itse ottamaan yhteyttä!

Sinä omistat nettisivusi

Omilla nettisivuillasi sinun ei tarvitse taistella algoritmejä vastaan ja miettiä mihin kellonaikaan olisi paras postata uusi blogiteksti. Lisäksi sinulla on täysi kontrolli siitä miltä sivusi näyttävät ja miten sisältö on järjestelty. Kun olet miettinyt nettisivujesi strategian kuntoon, pystyt helpommin ohjailemaan sivujen vierailijoita haluamallasi tavalla. On hyvä muistaa että kun vierailija saapuu nettisivuillesi, on sinulla hänen täysi huomio. Tämä asetelma harvoin toteutuu sosiaalisen median kanavilla.

Nettisivusi ja sosiaalinen media sopivat kuitenkin hyvin yhteen ja pystyt seuraamaan liikennettä Google Analyticsin avulla. Pystyt mm. monitoroimaan miltä kanavalta sivusi vierailijat tulevat ja kuinka moni selailee sivujasi esimerkiksi puhelimellaan.

Kasvata kävijämäärää

Varmasti kaikki meistä yrittäjistä haluavat yhä enemmän vierailijoita verkkosivuilleen? Niin myös minä. Tarvitset siis nettisivut jotka auttavat sinua keräämään yhä enemmän näkyvyyttä erilaisia kanavia pitkin. Unelma-asiakkaasi ovat varmasti tuolla jossain etsimässä kuumeisesti palveluitasi eri hakusanoilla ja kun he viimein bongaavat sivusi vaikkapa Pinterestin kautta, he haluavat buukata sinut välittömästi!

Nettisivut houkuttelevat unelma-asiakkaitasi

Sinulla on sivujesi ylläpitäjänä täysi valta päättää miltä ne näyttävät. Pystytte graafikkosi avulla luomaan sivuillesi brändisi mukaisen ulkoasun ja houkuttelemaan siten juuri oikeaa kohderyhmää. Myös kommunikointi on tärkeässä roolissa ja pystyt tietyillä sanavalinnoilla johdattelemaan asiakastasi ostamaan palveluita juuri sinulta.


Joten vaikka sosiaalisen median tilisi tuntuu toimivan, suosittelen lämpimästi hankkimaan myös strategiset nettisivut yrityksellesi. Mikäli haluat että juuri minä toteutan sinulle näyttävät ja toimivat sivut, ota yhteyttä!

Edellinen
Edellinen

Vuosi 2020

Seuraava
Seuraava

Ennen kuin palkkaat graafikon, kysy itseltäsi nämä kysymykset